неділю, 29 жовтня 2017 р.

Мовленнєвий етикет українців




Автори: Валерія Дячук, Карина Просяник, Яна Чепурнова, студентки Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка
Надійшло від: Наталя Русаченко

37 коментарів:

  1. Дуже інформативні, в якомусь сенсі навіть повчальні відео. Актуальний у наш непростий час проект! Хочу відзначити гарну і чітку вимову дівчат на першому відео, приємно слухати,і також не можу не сказати про відео з "мовними ляпами", підняло настрій. Помітно як дівчата старанно опрацювали матеріали з " мовленнєвого етикету " , вийшло дуже професійно. Дякую за надзвичайно цікаві та інформативні відео.
    Роговець Микита.студент 1 курсу, РЗГ, КУБГ .

    ВідповістиВидалити
  2. Обидва відео є лаконічними, повчальними та цікавими. У першому відео хочу відзначити дівчат, що не аби як старалися, завдяки цьому ми можемо почути фрази на різних мовах світу. На другому відео є більше порад, щодо поліпшення якості своєї вимови. Тому я вагаюся яке відео мені подобається більше.
    Соловйова Вероніка, КУБГ,1 курс РЗГ.

    ВідповістиВидалити
  3. Особисто мені сподобалися обидва відео.
    Але, меня здається, що було б ще краще, якби їх змішали. Тобто, щоб в першому відео не лише говорили, а й зображували якісь краєвиди. Чи в другому не тільки виводили текст на екран, а й озвучували його.
    Сінькевич Настя, РЗГб-1-17, 1 підгрупа

    ВідповістиВидалити
  4. На мою думку, дуже повчальні та цікаві відеоролики! Особисто мені сподобалося друге відео, оскільки воно дає можливість повчитися на помилках інших людей та побачити як НЕ треба говорити. Перше відео мені теж сподобалося своєю інформативною складовою. Дівчата добре та зрозуміло розповіли правила мовленнєвого етикету.
    Полухіна Альона, РЗГб 1-17, 2 підгруппа.

    ВідповістиВидалити
  5. На мою думку,обидва відео дуже цікаві та інформативні,адже містять гарні поради щодо поліпшення своєї вимови.Особисто мені більше сподобалось перше відео.Видно,що дівчата підійшли з неабияким ентузіазмом і дуже старалися над створенням цього відеоролику.Дуже цікаво було послухати,як вітаються у різних країнах світу.Друге відео також повчальне,але ,на мою думку,більш переконливим є перше відео,бо там є безпосередній контакт з глядачем,а не просто текст на фоні гарного краєвиду.

    Сенчук Катерина,КУБГ,РЗГ(б)1.17,1 підгрупа

    ВідповістиВидалити
  6. Надзвичайно повчальні, чудові відео! У кожному можна відмітиити плюси та незначні недостатки. Перше відео сподобалось перш за все інформативністю. Невеликий недолік у тому, що дівчатка трішечки підглядали у планшет. Друше відео вразило надзвичайно красивим відеорядом. Та мені здалось, що не вистачає голосу за кадром. Не зважаючи на все, після перегляду відео залишились лише прємні враження. Спасибі авторам за роботу!

    ВідповістиВидалити
  7. Я вважаю,що обидва відеоролики достойні уваги.У першому - дівчата чітко проінформували,зрозуміло для кожного розповіли правила мовленнєвого етикету.Також було цікаво слухати,як вітаються в різних країнах світу.
    Друге відео теж несе повчальний й інформативний характер з ноткою веселощів.Завдяки "ляпам" показано,як не потрібно розмовляти,тим паче на таких великих посадах.
    Отже ,переглянувши відеоролики можна робити певні висновки для себе,одним з яких є те,що потрібно далі удосконалювати якість своєї вимови.
    Черепова Карина - РЗГ.1.17.1 підгрупа

    ВідповістиВидалити
  8. Одразу видно, що дівчата сумлінно підійшли до теми мовленнєвого етикету - бачимо результат. Цікаво було послухати схожі види вітань мовами країн-сусідів, та віднайти настільки широкий спектр української мови в розумінні етикетних норм. Цікаво також спостерігати, як на нашу мову впливають релігійні та етнічні суспільні фактори.

    І перше, і друге відео несуть повчальний характер для російськомовних українців, а також для тих, хто не переймається збагаченням свого словникового запасу (за Азарова окреме "дякую"). Не дарма зазначили, що перше враження - найважливіше.
    Я отримала чудове враження від візуальної складової проекту. Хоча друге відео Чепурнової Яни було зіпсовано накладкою білого тексту на білий ландшафт, через що прочитати матеріал було складно.
    Дякую вам за вашу роботу!
    Мацапура Ольга. КУБГ, РЗГ(б)-2-17, 1 підг.

    ВідповістиВидалити
  9. Я б хотіла відзначити обидва відео,оскільки і перше,і другу заслуговують на коментар. Дівчата зробили цікаві та повчальні відеоролики, які не хотілося перемикати на першій хвилині. Дівчата,які працювали над першим відео підійшли до роботи дуже творчо. Головною перевагою є гарна вимова. Мені було цікаво слухати порівняння українських вітань із формами вітань в Білорусі. Також хочу звернути увагу на пісню українського гурту, яка лунала упродовж всього відео.
    Друге відео вразило чудовими столичними краєвидами. Сподобались фрагменти з промов українських політичних діячів, бо треба вчитися на помилках інших. Побажання, якою має бути мова, написані дуже чітко та зрозуміло. Порівнювати ці відео дуже складно, бо вони різні за своїм форматом. Переглянувши їх,я можу зробити висновок, що людина, яка поважає себе, свого співрозмновника, повинна дотримуватися норм мовленнєвого етикету. Це покаже рівень її освіченості.
    Воробйова Валерія, РЗГ-1-17 (1 підгрупа)

    ВідповістиВидалити
  10. Представлені відеоролики справили на мене досить позитивне враження. На мою думку, створення такого пізнавального для інтернет-користувачів контенту є дуже корисною і потрібною справою у наш час. Завдяки таким відео, люди можуть покращувати своє мовлення прямо у мережі інтернет. Також такі роботи надзвичайно сприяють популяризації грамотного використання української мови.
    Перше відео торкнулося більш вузької теми, а саме як вітаються українці у повсякденному житті. Було дуже цікаво подивитися на порівняння з привітаннями інших народів.
    Стосовно другої роботи, хочу сказати, що мені дуже сподобалася підбірка мовних "фейлів" відомих українських політиків. Взагалі відеоролик містив багато загальних корисних порад стосовно того, як дотримуватися мовного етикету.
    Дуже дякую авторам за такий чудовий контент! Бажаю подальших творчих успіхів і натхнення!
    Артем Тищук.РЗГ-1-17.1 п/г

    ВідповістиВидалити
  11. Обидва відеоролики несуть повчальний характер. Перше відео показало яка велика варіантність привітання є в нашій мові. Матеріал підібрано старанно, позитивом є порівняння цих привітань з іншими мовами світу. Проте, на мою думку, дівчатам варто було говорити, а не зачитувати інформацію,адже так можна було б встановити кращий контакт з глядачем.
    Другий відеоролик дає загальні поради мовного етикету. Це своєрідне підсумування усіх навичок, які ми маємо здобути для грамотного говоріння. Я не дізналася нічого нового з нього, проте повторила те, на що не завжди звертала увагу. Білий текст на фоні панорамного Києва іноді читався не надто чітко. Але загалом теж доволі цікаве відео.
    Успіхів дівчатам у їхніх наступних проектах!
    Ткачук Юлія, РЗГ(б)-2-17, 2 п/г

    ВідповістиВидалити
  12. З величезним інтересом переглянула обидва ролика, а тепер прийшов самий відповідальний момент - зробити висновки та проаналізувати поданий матеріал.
    Відео несуть у собі потужний посил, змушують глядачів тотально вникнути в проблему, яка на даний момент є дуже актуальною, надихають нас на те, що прийшов час, коли потрібно негайно починати стежити за своєю вимовою, а досконале спілкування спроможне послугувати ключем до Вашого ж успіху! Якщо вибирати між двома роликами, то перевагу я віддам другому, так як мені сподобалося гармонійне поєднання пейзажів нашого рідного Києва і тексту на фоні.
    Матеріал пізнавальний та інформативний. Відверто кажучи, я сподіваюся на те, що багато людей підкреслили для себе частинку корисної і потрібної для них самих інформації, адже я це зробила!
    Іванова Юлія, РЗГ(б)-1-17, 2п/г

    ВідповістиВидалити
  13. Переглянувши відеоролики, я не можу не відмітити корисний матеріал та гарну подачу інформації. Одразу виникає бажання працювати над своїм рівнем української мови. Завдяки таким відео, люди мають змогу покращувати своє мовлення та мовленнєвий етикет прямо в інтернеті, виділивши на це лише 5 хвилин свого життя.
    Якщо вибирати між двома роликами, то перевагу я віддам першому, бо у ньому мені
    сподобалась вдала нарізка відео з розповідями дівчат про привітання на різних мовах світу та показом гарних місць Києва.
    Я отримала велике задоволення від візуальної подачі проектів.
    Бажаю успіху дівчатам у подальших проектах!
    Ляшенко Ольга РЗГб-1-17

    ВідповістиВидалити
  14. Проаналізувавши відеоматеріали, я можу сказати, що обидва проекти чудово доповнюють одне одного , адже є теоретична частина та приклади з неправильним вживанням слів. Такий формат відео підходить як і до молодого покоління, так і до більш старшого віку. Інформація подана стисло, просто, але дуже зрозуміло, що є величезним плюсом. Команда, яка створила ці відео дуже креативно попрацювала, тому ці зусилля повинні бути оціненими. Дякую!

    Ослопова Катерина РЗГб-1-17

    ВідповістиВидалити
  15. Обидва відео є повноцінною монетою. До чого тут метафора? Зараз поясню... Якщо перше відео налаштовує на легке та приємне засвоєння матеріалу, то друге відео реально показує нам, без особливих сантиментів, проблеми з мовленнєвим етикетом на прикладі перших осіб країни. Друге відео не залишає по собі присмак сорому за владу, а через фундаментальні поради сповнює тебе рішучістю до самовдосконалення. Висловлюю величезну подяку авторам відео та їхнім науковим керівникам. Міхель Анна РЗГ(б)-2-17 (1-ша підгрупа)

    ВідповістиВидалити
  16. Після перегляду відео дуже складно визначитись, яке сподобалось більше, оскільки вони абсолютно різні за своїм форматом. У першому відео студентки чітко та доступно демонструють різноманітність привітань, які наявні в нашій мові. Паралельно ще й порівнюють з привітаннями в інших країнах,неможливо це не відзначити. Мою увагу з перших секунд привернула гарна вимова дівчат. Дуже приємно було слухати.
    Щодо другого відео, дуже доречними виявились «ляпи». Завдяки їм можна пересвідчитись, як сильно впливає культура мовлення на співрозмовника. Окреме дякую авторам відео за київські краєвиди, на яких власне і були поради щодо мовленнєвого етикету. Підсумовуючи, можу сказати, що обидва відео несуть в собі повчальний і інформативний характер. Багато для себе винесла після перегляду. Бажаю дівчатам успіхів в їх подальших проектах!
    Пушкарьова Єлизавета, РЗГ(б)-1-17(1 підгрупа)

    ВідповістиВидалити
  17. Соколовська Маргарита; РЗГ(б)-2-17 (2-га підгрупа).
    По-перше, хочу подякувати за такі чудові відеоролики, які дійсно змусили замислитися над важливістю мовленнєвого етикету у житті українців. По-друге, ці проекти надихнули мене дізнатися ще більше інформації на цю тему, за що окрема подяка. На мою думку, проекти виконані на гарному рівні. Мені дуже сподобалось, що у першому відео дівчата взаємодіяли з аудиторією , тобто розповідали всю інформацію безпосередньо глядачам. А поради , котрі були висвітлені у другому відео, неодмінно допоможуть мені та іншим у майбутньому.

    ВідповістиВидалити
  18. Обидва відео є дуже цікавими. Дівчата, ви молодці! сказати яке мені сподобалось більше- я не можу, адже і перший, і другий ролик примусили мене замислитись над власним мовленєвим етикетом, чого я, чесно кажучи, раніше не робила. У першій роботі було цікаво послухати про те, скільки ж багато в нашій мові є варіантів привітань, а друге відео не лише підняло настрій, а й наглядно продемонструвало як важливо вміти гарно та правильно висловлювати свою думку, і не важливо ти публічна людина чи звичайний студент.
    Васильєва Валя РЗГб2-17(1 підгрупа)

    ВідповістиВидалити
  19. Мовленнєвий етикет українців - це те, про що має знати кожний освічений громадянин. Перше враження складається саме по тому, як спілкується людина, чи доречно вживає слова, чи має великий словниковий запас.

    На мою думку, обидва відеоролики надзвичайно інформативні та корисні, бо дуже часто ми забуваємо про красу нашої мови, користуємося лише декількома словами, але ж українське мовлення таке багате на синоніми.

    Перше відео сподобалось тим, що інформація була представлена чітко та конкретно, добре те, що були зазначені результати соціологічного опитування серед молоді. А також було дуже цікаво послухати як звучать привітання на інших мовах світу.

    Щодо другого відео, то мовленнєві помилки політичної верхівки, змушують зрозуміти наскільки важливо слідкувати за тим, як ти говориш і де ти говориш. Також мені сподобалися поради, деякі з них виявились дуже пізнавальними для мене і від тепер я буду ретельніше слідкувати за своєю вимовою.

    Обрати краще відео неможливо, обидва ролики виконані якісно, а дівчата справжні молодці. Бажаю успіхів авторам у майбутньому та творчої наснаги, бо створення та популяризація таких відео сприяє тому, щоб наш народ розмовляв грамотно і пишався тим, що він чи вона українці.

    Корф Марія РЗГ(б) 1-17, 2п/г

    ВідповістиВидалити
  20. Обидва відеоролики по своєму корисні та інформативні. Щодо першого відео, можна сказати, що дівчата підібрали цікаву та нестандартну інформацію для відео, що вирізняє його, та представили її належним чином, так, щоб глядачам було цікаво слухати. Також було дуже цікаво почути статистику.

    Друге відео також містить пізнавальну та корисну інформацію. Віддаю перевагу йому, оскільки воно також є гумористичним, підняло настрій своєю підбіркою "красномовності" українських політиків та подарувало візуальне насолодження краєвидами нашого міста.

    Перевозченко Анна, РЗГ(б)1-17. 1п/г

    ВідповістиВидалити
  21. Переглянувши ці два відео, у мене залишилося двояке враження. З одного боку, автори роликів займаються дійсно потрібною і актуальною у наш час справою - популяризацією української мови, її мовленнєвого етикету та правильної вимови слів. З іншого ж боку, всі ми можемо спостерігати негативну тенденцію двомовності, через яку українці не встагають повністю переключитися з однієї мови на іншу, відповідно роблячи помилки. Тому я думаю, що якщо і проблема сидить глибше, значить і методи вирішення її не такі прості, як нам здається.

    ВідповістиВидалити
  22. Сокол Лідія РЗГ(б)-1-17 (2 підгрупа)
    Мені сподобались обидва відео. Але вибрати найкраще я не змогла, оскільки вони є взагалі різні, за ідеєю чи форматом. У першому - дівчата чітко розповіли правила мовленнєвого етикету. Також було цікаво слухати,як вітаються в різних країнах світу. Звісно, як би це говорили носії цієї мови було б цікавіше.
    Друге відео було теж інформаційним, але були присутні приклади людей, які будучи на високих посадах роблять помилки. Які з гумором пояснювали як не потрібно говорити.
    Отже, переглянувши ці два відеоролики, одразу розумію, щоб говорити правильно українською мовою, потрібно ще багато вчитись.

    ВідповістиВидалити
  23. Антонова Тетяна, РЗГ(б)-1-17(2п/г)
    На мою думку, обидва відео є дуже корисними.
    У першому відео був підібраний цікавий матеріал та оприлюднені результати соціологічного опитування, яке змусило мене замислитись. Форм звертання є дуже багато, проте зазвивай я використовую одну. У дівчат приємний голос, тому відео легко сприймати.
    У другому відео за допомогою мовних помилок українських політиків, нас змушують замислитись над своїм мовленнєвим етикетом. Якщо не вдосконалювати своє мовлення, ми будемо також смішно виглядати.
    Дякую за Вашу роботу!

    ВідповістиВидалити
  24. Сеніна Вікторія, РГЗб-2
    По-перше, хочу відзначити те, яку велику роботу зробили дівчата. Обидва відео є дуже корисними і повчальними. Найкраще відео вибрати неможливо, так як вони мають трошки різний формат. Перше відео дуже інформаційне, гарна чітка вимова. Друге відео є більш гумористичним, гарна подача прикладів помилок у медіа, що є також дуже повчальним. Відеоряд дуже приємно слухати, адже ведучі мають приємний голос. Ці відео допомагають побачити свої помилки, впорядкувати їх та спонукають більше займатися своїм мовленнєвим етикетом

    ВідповістиВидалити
  25. РЗГ(б)-1-17, п/г 2, Панфілова Віра
    Я вподобала обидва відеоролики. Видно, що дівчата плідно попрацювали над створенням своїх відео, внесли нотку креативу у проекти.
    Щодо першого проекту, можу відзначити лише позитив: дівчата робили висновки виключно на основі перевіреного матеріалу, а саме проведеного соціологічного опитування; використали порівняння українських вітань з формами вітань інших країн (Білорусії, Великобританії).
    Друге відео є не менш інформативним та навіть носить повчальний характер. На мене справила враження підбірка фрагментів промов українських політиків, на початку відео. Я вважаю, що перший ешелон української влади має особливо дбати про чистоту своєї мови і контролювати свою вимову, оскільки мовленнєвий етикет є прямим показником культурного рівня людини. Серед мінусів хочу відзначити відсутність контакту з глядачем, як це було в першому відео, однак мені не хочеться загострювати увагу на такому незначному промаху.
    Мовленнєвий етикет та культура мовлення не дається людині від народження, все набувається в процесі спілкування. Тому, перш за все, слід дбати про якість свого мовлення в будь-якій ситуації спілкування: у побуті чи на виробництві, у науковій чи освітньо-виховній роботі, висловлюючись усно чи письмово.

    ВідповістиВидалити
  26. Особисто для мене ці два відеоролики несуть мотиваційний характер. Живучи у двомовному суспільстві ми повинні постійно удосконалювати свій рівень української мови.
    Завдяки копіткій роботі дівчат,ми маємо досить гарний приклад, як поповнити свій мовленнєвий етикет.
    Хочу зазначити,що у другому відео, на початку, було дуже влучно подані відеоприклади з помилками адже це найдієвіший спосіб запам'ятання, як не потрібно говорити.
    Нечепоренко Анастасія РЗГ(б)-1-17 п/г1

    ВідповістиВидалити
  27. На мою думку, в обох відеороликах надзвичайно вдало поєднані естетичні та освітні елементи, відчувається творчий підхід та кропітка робота над проектом. Варто зазначити, що теми відеороликів є надзвичайно актуальними, адже знання правил мовленнєвого етикету виступає не тільки показником зовнішньої культури людини, але й має безпосередній влив на формування її особистості, на виховання високої моралі, духовності. Особисто мені друге відео сподобалося більше, тому що у ньому охоплюються теми подачі інформації та поведінки загалом, що для мене стало більш інформативним. Щиро дякую дівчаткам за надання корисної інформації!
    Юрчак Поліна , РЗГ(б)-2-17 (2-га підгрупа)

    ВідповістиВидалити
  28. Щербанова Єлизавета
    РЗГб-2-17
    (2 підгрупа)


    Можу зазначити, що обидва відео дуже повчальні, цікаві, та інформативні. Завдяки дівчаткам, у першому відео я дізналась багато нового. Друге відео вразило мене своїми кадрами. Через кадри, ми можемо ще раз відчути велич та красу нашої Батьківщини. Саме це відео надихнуло мене більше розмовляти рідною мовою, а головне - розмовляти правильно. Дякую за такий чудовий матеріал!

    ВідповістиВидалити
  29. Курганський Павло
    РЗГб-1-17
    На мою думку ці два відео дуже інформативні.
    Після цих двух відео хочеться ще більше дізнатися про українську мову. Також хочеться сказати дякую всім хто долучився до створення цих роликів. Адже завдяки ним я зрозумів наскільки гарна і милозвучна українська мова.

    ВідповістиВидалити
  30. Колесникова Олександра
    РЗГб-2(1)-17
    На мою думку, дуже інформаційні відео щодо мовленнєвого етикету українців. Мала змогу відмітити для себе, якою саме повинна бути наша мова. Також дуже вразили краєвиди Києва, зображені у другому відео.

    ВідповістиВидалити
  31. Курганська Алла
    РЗГб-1-17, 1 п/г.
    Насправді, я не можу виокремити якесь одне відео як найкраще, адже я вподобала обидва відеоролики. Чому?
    Насамперед, у першому відео мені сподобалось, що дівчата розповіли саме прот те, як вітаються в Україні та інших країнах світу. Найчастіше, слова вітання є найбільш використовуваними серед громадськості по всьому світу. Адже привітання - це перше, що чує, від кожного з нас, людина, яку ми зустрічаємо. І тому, знати як правильно вітатись - надзвичайно важливо, адже саме з першого слова, слова привітання, у людини, з якою ми спілкуємось формується враження про кожного з нас. Також дуже сподобалась правильна та чітка вимова дівчат, які відповідально підійшли до вибору матеріалу і завчасно поцікавились, як саме вітаються люди в інших країн світу.
    У другому відео дуже сподобались приклади з промов українських політиків, які наочно демонструють як не треба розмовляти і яких помилок не треба робити. Також досить чітко та доступно були написані поради, як саме кожен із нас може покращити своє мовлення, його рівень. Дуже сподобалось саме візуальне оснащення даного відео. Особисто я насолодилася мальовничими краєвидами столиці.
    Та, наостанок, хочеться подякувати дівчатам за їхні відеоролики, після перегляду яких хочеться покращувати свій рівень володіння українською мовою.

    ВідповістиВидалити
  32. Василюк Аліна
    Ковзал Вікторія
    РЗГ(б)-2-17 1 п/г
    Ми вважаємо,що ці проекти є дуже корисними та цікавими. Цей проект - дуже актуальний в наш час та для професії рекламіста. Відео містять багато матеріалу,які знадобляться у подальшому користуванні.

    ВідповістиВидалити
  33. Відео захоплює вже з перших секунд, хочеться дізнаватись все більше й більше "фішок" та особливостей української мови. Вважаю, автори проекту гарно попрацювали, особливо мені сподобався момент з відео, під час якого порівнюють нашу рудну мову та іноземців.
    Чубич Вікторія, РЗГ(б)-2-17

    ВідповістиВидалити
  34. Культура мовлення суспільства — це чи не найяскравіший показник стану його моральності, духовності, культури взагалі. Словесний бруд, що заполонив мовлення наших співгромадян, мовленнєвий примітивізм, вульгарщина — тривожні симптоми духовного нездоров´я народу. Я вважаю, що данні проекти є дуже корисними, мотиваційними та цікавими. Інформація в відеороликах подана лаконічно та зрозуміло. Молодці, дякую!

    ВідповістиВидалити

Радимо проглянути

Український правопис - нова редакція (завдання)

Популярні публікації